Wednesday 24 August 2011

Richard Scarry

Mijn wereldje of zoals het boek bij ons thuis heet; “het grote boek”. Eerst gelezen door mijn oudere broer, daarna door mij als kind. Vervolgens viel die uit elkaar toen mijn dochter het boek iedere avond in bed las. Waarna ik deze professioneel met breed plakband in mekaar geplakt heeft mijn zoon Per van 1,5 jaar oud het boek ontdekt. Veel leerzame en duidelijke lessen over hoe electriciteit wordt opgewerkt, brood wordt gebakken en waarvan kleren gemaakt worden, etc. Geïllustreerd door Richard Scarry. Eigenlijk zijn al zijn boeken leuk, maar deze is bij ons het succes. En wat is er leuker dan je eigen speelgoed en boeken weer door te geven aan je kinderen? Ik heb m ook nieuw in de winkel gezien, maar helaas is de her uitgave smaakloos uitgevoerd. Glad glimmend papier en fellere kleuren maken het boek minder mooi, maar desalnietemin de moeite waard om te kopen, want een kind dat niks schelen.


No comments: